Skargi i wnioski
Informacja dotycząca trybu składania skarg i wniosków w Komendzie Powiatowej Policji powiatu łódzkiego wschodniego:
Skargi i wnioski mogą być wnoszone:
1) pisemnie, na adres:
Komenda Powiatowa Policji powiatu łódzkiego wschodniego
ul. 11-go Listopada 62F
95-040 Koluszki
2) za pomocą faxu, pod numerem:
47 8421 210
47 8421 209
3) za pośrednictwem poczty elektronicznej e-mail:
komendant@lodz-wschod.ld.policja.gov.pl
4) za pośrednictwem platformy e-PUAP:
www.epuap.gov.pl
5) ustnie do protokołu - w każdy dzień roboczy w godz. 08:00 - 16:00.
SKARGI NIE MOŻNA ZŁÓŻYĆ TELEFONICZNIE.
Komendant Powiatowy Policji powiatu łódzkiego wschodniego lub jego zastępca (albo wyznaczona osoba) w sprawach skarg i wniosków przyjmuje we wtorek w godz. 15:00 - 17:00, w siedzibie komendy w Koluszkach, ul. 11 Listopada 62f. W przypadku, gdy wtorek jest dniem świątecznym lub wolnym od pracy, przyjęcia interesantów odbywają się w pierwszym roboczym dniu przypadającym po tym dniu.
Osoby zainteresowane rozmową proszone są o wcześniejszy kontakt telefoniczny w celu ustalenia konkretnej godziny spotkania i określenia tematu rozmowy
tel. 47 842 12 13 w dni robocze w godz. 08:00 - 16:00
lub 47 842 12 11 czynny całą dobę.
Przedmiotem skargi może być w szczególności zaniedbanie lub nienależyte wykonywanie zadań, przewlekłe lub biurokratyczne załatwienie sprawy przez policjantów i pracowników Policji.
Natomiast wniosek może dotyczyć ulepszenia oraz usprawnienia pracy Policji bądź inicjatyw zmierzających do lepszego zaspokajania potrzeb i oczekiwań społeczności lokalnych.
O tym czy pismo jest skargą czy wnioskiem decyduje jego treść, a nie tytuł nadany przez autora. Postępowanie w sprawie skargi lub wniosku rozpoczyna się z dniem złożenia, przyjęcia lub otrzymania skargi (wniosku).
Skargi i wnioski powinny zawierać imię i nazwisko oraz adres wnoszącego skargę lub wniosek. Zgodnie z § 8 Rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 8 stycznia 2002 r. w sprawie organizacji przyjmowania i rozpatrywania skarg i wniosków, skargi i wnioski niezawierające imienia i nazwiska (nazwy) oraz adresu wnoszącego pozostawia się bez rozpoznania.
Skargi można składać w interesie publicznym, własnym lub innej osoby za jej zgodą.
Zgodnie z art. 239 § 1 Kodeksu postępowania administracyjnego: ,,w przypadku gdy skarga, w wyniku jej rozpatrzenia, została uznana za bezzasadną i jej bezzasadność wykazano w odpowiedzi na skargę, a skarżący ponowił skargę bez wskazania nowych okoliczności - organ właściwy do jej rozpatrzenia może podtrzymać swoje poprzednie stanowisko z odpowiednią adnotacją w aktach sprawy - bez zawiadamiania skarżącego".
Przepisy:
Procedura przyjmowania, rozpatrywania i załatwiania skarg i wniosków w Komendzie Powiatowej Policji powiatu łódzkiego wschodniego realizowana jest w oparciu o przepisy prawa powszechnie obowiązującego zawarte w :
1) Art. 63 Konstytucji Rzeczypospolitej Polskiej z 2 kwietnia 1997 roku;
2) Dziale VIII Ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego;
3) Rozporządzeniu Rady Ministrów z dnia 8 stycznia 2002 r. w sprawie organizacji przyjmowania i rozpatrywania skarg i wniosków (Dz. U. Nr 5, poz. 46).
Ważne:
Nikt nie może być narażony na jakikolwiek uszczerbek lub zarzut z powodu złożenia skargi lub wniosku, jeżeli działał w granicach prawem dozwolonym.
Jednak
Osoba wnosząca skargę do organów powołanych do ścigania w sprawach o przestępstwo, wykroczenie lub przewinienie dyscyplinarne powinna być świadoma, że kierowanie fałszywych oskarżeń wobec innej osoby - niekoniecznie policjanta, może skutkować odpowiedzialnością karną z art. 234 kk.
Skargi na działalność Policji można kierować do kierowników jednostek
policji, jak również składać bezpośrednio do Rzecznika Praw Obywatelskich: